vrijdag 28 maart 2008

Zegt 't Voort!

Een tijdje geleden zat ik wat te Googlen en te zoeken naar ‘’Mond tot Mond” in de verschillende spellingsvarianten. Ik was niet verbaasd resultaten te zien, maar een zoekresultaat verbaasde me wel: “viamondtotmond.nl” een reclamebedrijf uit Mill. Mill is een dorp in de gemeente Mill en Sint Hubert in de provincie Noord-Brabant in het Land van Cuijk en neemt een centrale plek in tussen de grote dorpen Uden en Cuijk, zo leerde mij verder onderzoek in Wikipedia.

Bij mij riep Mill de associatie op met John O’Mill, de Bredase schrijver van grappige gedichten zoals:
A terrible infant, called Peter
sprinkled his bed with a ghieter
His father got woost,
took hold of a cnoost,
and gave him a pack on his mieter


Hoe dan ook. “Mondtotmond reclame" (viamondtotmond.nl), vormgeving, drukwerk en communicatie “schreeuwde” bij mij dus tot de verbeelding en ik mailde dan ook dat ik blij verrast was deze uiterst originele site gevonden te hebben. Direct dezelfde avond nog kreeg ik een nog enthousiaster berichtje terug. Maarten Linders, de eigenaar, had al gelijk een mail terug gestuurd. En zowaar twee dagen later had ik een zeer enthousiast en spontaan geschreven brief in de brievenbus (waar anders!) waarin Maarten uitlegt hoe het allemaal zo gekomen is. Twee blaadjes vol!

In het kort. In 2007 moest en zou hij voor zichzelf beginnen en zocht een passende handelsnaam. Kranten en artikelen, gesprekken met mensen, telkens weer dook het op dat mond-tot-mond reclame de beste manier van reclame maken is. Zo was de naam voor het bedrijf snel gevonden. Mondtotmond reclame. Ben je tevreden? Zegt ’t voort! Hij maakte de geboorte van zijn bedrijf wereldkundig met een geboortekaart inclusief beschuit met muisjes op de achterzijde van de kaart.Geweldige Lay-out, prachtige kleuren, slim omgaan met huisstijl. Kortom geweldig


Hoe kom ik daar nu zo bij om dit verhaal in deze blog te vermelden: het is eigenlijk heel eenvoudig: zichtbaarheid als bedrijf is van essentieel belang. Schreeuw het maar van de daken, ook een kreet die op Maarten’s website terugkomt, dat je er bent. Doe maar gewoon is niet gek genoeg. Doe maar gek!

Maar wat Maarten heel slim aanpakt is dat hij tevens zijn ‘’akte van bekwaamheid’’ neerzet. Hij laat daadwerkelijk zien in vormgeving, drukwerk en communicatie een mééster te zijn.
Drukwerkmakelaar Willem Bloemendal, met zelf meer dan 35 jaar ervaring in de drukkerswereld zegt : ‘’een knap staaltje werk zowel qua ontwerp als qua uitvoering. Heel origineel’’.
In de filosofie van The Referral Institute zijn dan al aan twee van de drie vereisten voor succesvol netwerken voldaan: Zichtbaarheid én Geloofwaardigheid (vertrouwen in iemands bekwaamheid). De derde factor: Winstgevendheid zal niet lang op zich laten wachten. Deze drie factoren (o.a. ondersteund door de pay-off Zegt 't voort!) zijn onlosmakelijk met het genereren van omzet verbonden.